Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Křesťanských hodnot si lze vážit, aniž by se do toho zatahovala církev.:-)

1 0
možnosti

Pane Vilímec, souhlasím s Vaším názorem. Problémem, nebezpečím pro tyto hodnoty je však bohužel právě současná EU, jejíž nekritickými příznivci jsou tzv. demokratické strany včetně Vaší ODS. Můžete vidět, že naše unie nemá zábrany v šíření nové revoluční morálky, kam vyhání Polsko s Maďarskem?

1 0
možnosti

Zasloužená karma R^:-)

0 0
možnosti

Souhlas, karma.

I když by se dalo tu a tam o něčem z vašeho blogu polemizovat, vcelku není důvod. Takhle poskládané to sedí.

0 0
možnosti

"Křesťanské hodnoty"? Bohužel už nijak nezjistíme (bez stroje času), jestli bychom bez křesťanství byli na tom lépe, nebo hůře. Takže pámbíčkáři (a Vy) můžou neomaleně tvrdit, jakým přínosem pro lidstvo jsou ty slavné "křesťanské hodnoty". No nevím, docela bych se bez nich obešel.

1 4
možnosti

Ale to si přeci lehce můžeme dovodit. Dříve se lidé skládali z kast: můžeš ho klidně zabít, zotročit, komunikuj s ním, bacha může být nad tebou, poklekni a plaz se před ním, protože on tě může beztrestně zabít.

Vražda, loupež, znásilnění, zotročení se porovnávali pouze optikou vnějších aspektů.

Až křesťanství do toho vneslo převratný pohled vnitřního uvědomění: všichni jsou jako ty, přemýšlej proč bys to měl dělat, měj svědomí, nesmíš a chovej se tak, jako bys to měl udělat sám sobě.

A to byl první a zásadní krok k civilizaci lidstva na poli rovnoprávnosti a všeobecných práv.

A nezkoušejte to zpochybnit učením o trojím lidu, či katolických excesech. Já se tady bavím o myšlenkovém základu a odkazu křesťanství jako filozofickém směru.

6 1
možnosti

Pakt s topem a posléze koalice s piráty o konzervatismu ODS moc nesvědčí, pouze když ptáčka lapají hezky mu zpívají. ODS je nevolitelná zvlášť pro důchodce.

0 0
možnosti
Foto

Já, jako důchodce ji volím a nejsem sám z důchodců, kdo ji volí.

2 0
možnosti

Konzervativní filozofie vychází především z realistického pohledu na přirozenost člověka, oproti tomu dnešní liberálové bojují proti tradičnímu pojetí mužské a ženské role, proti tradiční definici pojmu rodina, která vychází z biologické reality, ale změnou jazyka je pochopitelně možné tuto realitu změnit, podobně jako v 16. století se stává cílem útoku samotný folklor: lidové slavnosti, zábava, pohádky apod. To vše musí být zcenzurováno, aby byly ze světa odstraněny závadné myšlenky.

Nezbývá než doufat, že liberální snaha po ovládnutí společnosti vyvolává nutně protireakci, přičemž liberálnímu nástupu nelze již dost dobře čelit klasickými demokratickými prostředky, bo jak chcete např. diskutovat s cenzurou?

Smutné je, že zde není slyšet žádná konzervativní partaj...

6 0
možnosti

I68v22o 41B70o65u38š52e

11. 7. 2021 22:45

To 16 stoleti, to trefny priklad na ty krestanske hodnoty. Ale to se vam asi nehodi.

0 0
možnosti
Foto

Jenže si je každý představuje trochu jinak, aby vyhovovaly jeho záměrům.

Už jen 1. přikázání Desatera se vůbec nedodržuje - "Neučiníš sobě podobenství, aby ses jemu klaněl" - ve vatikánské verzi už tenhle kousek chybí. A tak se vesele klaníme kde čemu.

A je dnešní církev opravdu nositelem křesťanských hodnot?

Kromě toho ony vycházejí už z názorů antických filozofů, takže nic nového, dokonce jisté zmínky už najdeme ve starém Egyptě.

1 2
možnosti
Foto

Názorů antických filozofů, se dochovaly díky církvi. Právě křesťané a církev navázala na antiku oprostila ji od barbarství a posunula ji o několik stupňů výše. Kláštery byly tou institucí, kde se antické spisy četly, studovaly a přepisovaly a získané vědomosti poskytovaly z těchto knih studentům ve svých školách. První desatero zní: Nebudeš mít jiné bohy!

Nemusíš se bát moci hvězd, ani kouzel člověka, ani strašidel, ani osudu. Já chci být tvým pomocníkem: drž se mne a budeš svobodný.Nebudeš si mne zpodobňovat! Nemusíš si o mně dát nic namlouvat od těch, kdo o mně moc mluví a předstírají, že vědí, jaký jsem. Já chci být tvým učitelem ve svém Synu: drž se jeho slov a budeš žít v pravdě. Druhé desatero zní: Nebudeš zneužívat mého jména. Nemusíš mne mnohým modlením a zbožnými úkony donucovat, abych ti pomohl.

Já jsem tvůj přítel – a zcela dobrovolně: drž se mne a budeš žít pokojně. Žádná Vatikánská verze neexistuje. Možná ve vaší bujné fantazii, protože o křesťanství víte velké nic.

2 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 484x
Jsem senátorem ODS za Domažlicko, Holýšovsko, Klatovsko a Sušicko a v Senátu ČR předsedám Výboru pro záležitosti Evropské unie. V minulosti jsem byl poslancem, ekonomickým náměstkem hejtmana Plzeňského kraje a od roku 1990 osmadvacet let místostarostou západočeské Kdyně. V Plzeňském kraji jsem působil také jako náměstek odpovědný za kulturu a památkovou péči, nyní jsem krajským zastupitelem. Na půdě Senátu se snažím hájit zájmy samospráv a prosazovat rozumné úpravy daňových a ekonomických zákonů. V poslední době mě stále častěji trápí omezování svobod občanů a zasahování státu do věcí, kde ho nikdo nepotřebuje. Celý život se věnuji klasické hudbě. Vystupuji na koncertech jako klavírista a občas i houslista, často spolu s bratrem Miroslavem Vilímcem. Housle byly u mne prvním nástrojem. Věnuji se houslové historii a jsem rád, že mohu ještě jako houslista veřejně vystupovat. Společně s bratrem jsem dal impuls k založení Společnosti Jana Kubelíka. Jejím prostřednictvím se snažíme udržovat odkaz legendárního houslového virtuosa; umělce, který byl často srovnáván s velkým Paganinim a jemuž mimo jiné vděčíme i za to, že pomohl na začátku minulého století přežít světově uznávané České filharmonii.

Seznam rubrik